Yoump Linköping

På torsdagen så kikade vi på vädret och insåg ty fredagen skulle bara handla om regn. Så vi bokade in ett besök på Yoump i Linköping. Barnen blev överlyckliga över denna upplevelse! Väl där, på med strumpor och jag och kidsen hoppade i två timmar, så roligt! Ett besök på McDonalds och sedan åkte vi hemåt igen. Väl värt ett besök igen, kidsen tyckte verkligen att det var svinroligt. 2 timmar blev alldeles lagom. Lykke somnade direkt i bilen på vägen hem, jag med 🙈.

Semesterdagar på Österlen

Jäklar vilka fantastisk dagar vi fick på Österlen. Jag hade gjort en karta innan med ställen som är värda att besöka. Efter att vi kopplat på husvagnen hemma hos Fannys mamma så åkte vi neråt, först stoppet blev lunch i Ronneby på Äggaboden (länk). Därefter Degerberga där vi gick en kortare vandring och såg vattenfall från höga höjder. En stund senare körde vi in i Simrishamn och Tobisvikscampingen. Vagnen parkerades och förtältet styrs upp. Grillat till middag och en promenad på stranden efter. Tisdag. Vi vaknar upp till molnigt men varmt väder. Fanny och jag tar en 1/2 mils promenad och därefter käkar vi frukost. Sedan bör det av mot…

Festlig vecka

Men vilken fantastisk sommar vi har! Är så glad för detta underbara, varma väder. I onsdags var vi på lilla Davids 1 årskalas/namngivning. Det var så fint bland rosorna när han fick sitt namn. Därefter blev det tårta, bubbel och snittar. Ponnyridning för kidsen och fiskedamm. Vid sex tiden så kom våra barnvakter Fanny&Jim och hämtade kidsen ❤️. En stund senare satte vi oss vid bord och fick en riktigt smaskig middag. Majoriteten av alla gäster trodde ju (likaså jag) att dem skulle gifta sig! Men så blev inte fallet. Däremot skämtades det en hel del om det, Sigrid&Lasse fick oss alla att tro men inte. Så det kanske blir…

Kalas❣️

Då var en arbetsvecka igång. Idag har jag tagit halvdag och kommer snart åka ner till butiken och göra begravningsdekorationer. Imorgon har jag också tagit ledigt på dagen men kommer gå in på kvällen för att fortsätta göra dekorationer till fredagen. I förrgår träffade jag upp mina tjejer, Elin och Helen. Vi tog en glass på Bosses glassbar och satte oss i hamnen. En promenad runt Slottsholmen och stannade till vid en gigantisk stol. Senare i eftermiddag ska vi på 1 års kalas, namngivning samt vuxenfest ute i Stallet på Gränsö. Det är Sigrids och Lasses lilla David som ska firas❣️ Men nu blir det en dusch efter en svettig…

Dejt ❤️

P lämnade kidsen hos mamma ute på stugan. Jag gjorde mig i ordning och sedan tog vi en promenad ner mot stan. Strosade genom ett folkfyllt Västervik i bästa tänkbara väder. Hamnade på Slottsholmen där vi käkade en riktigt smarrig middag. Vi satt på trappan och käkade, så mysigt! Efter en stund fick vi ett bord men flyttade tillbaka till trappan igen. Gick sedan vidare till Guldkant och hängde på en fullproppad uteservering. Strax innan midnatt promenerade vi hem igen. Det var verkligen en magiskt trevlig kväll och det är inte ofta vi hänger tillsammans bara han och jag ❤️.

Visfestival i Västervik

Nu är de där sprakande och festliga dagarna här! Mycket turister stan och vädret är på topp. Jag och L tog en sväng på stan igår eftermiddag. Handlade klänningar och tog en fika på Bageriet. Pelles axel och arm bråkar fortfarande och han spenderade halva dagen på akuten. Tycker så jävla synd om honom. På dagen igår var jag med på Karin på en begravning. Det var så, så fint. Men så, så sorgligt. Tårarna rann på mig i många omgångar. Har vissa bara otur eller har vissa bara tur? Dem tankarna slår mig ofta. Så orättvis världen är. Började denna ljumma lördag med en promenad. Blir att fånga solen…

Byxelkrok

Nu är vi hemma igen. Magiskt fina dagar med extrem hetta, mycket bad, god mat och många skratt. Nätterna däremot kan ha varit de värsta i mitt liv. Två hela dagar spenderade vi på stranden vid Böda. Den mjuka lena sanden och ett dopp varje kvart. Barnen var i konstant. Så enkelt och så härligt. Första kvällen grillade vi och andra kvällen gick vi ner till Hamnen och käkade. Barnen visade upp sina mätta magar efter pizza men det fanns allt plats för en glass också, såklart❣️ Innan promenaden hem så kikade vi på all vackra stenar. Byxelkrok blir bara vackrare och vackrare! En kubbmatch hemma på gården innan vi…

Borgholms slott

Igår rullade vi bilen mot Öland. Men först ett obligatoriskt stopp på Mc D i Kalmar. Vi parkerade vid Borgholms slott och klev in. Blev positivt överraskad av att det fanns så mycket att se, jag älskar ju sånna här platser och dess historia! Det var lite folk denna varma dag. Vi tog en glass innan vi satte oss i bilen igen och åkte in till stan i Borgholm. Strosade en sväng och det finns så många vackra hus där. Några mil till i bilen innan vi slutligen parkerade på gården hemma hos svärisarna i Byxelkrok. En stund senare åkte vi iväg igen och käkade middag och avslutade med ett…

Lorentz 3 år

Vi började dagen tidigt ute på en ö vid spårö. P stannade hemma för han har förjävla ont i en axel. För drygt en vecka sedan så körde han en grävare på jobbet ute på gatan, utan minsta aning så hoppade handbromsen i och P flög formligen rakt in i rutan. Fick ont i nacke, Axel och arm. Att försöka få honom till läkare är inte det lättaste. Han har gått på smärtstillande och besökt naprapat. Det har stundvis blivit bättre men efter en lång dag med att sätta vinyl så blev smärtan extrem. Han fick en tid till Esplanaden igår. Värktabletter X dubbel dos i en vecka. Ger inte…

Vitt blev svart

I 8,5 timma var vi i butiken igår (okej vi tog en kebab emellan) men ändå. Slitvargen P fixade tills vinylen tog slut. Nu är kylen klar! Det är utsidan som ska göras också men de får vänta, nu kan kylen iaf sättas igång och fyllas med blommor. Snart öppnar nya butiken upp! Igår förberedde jag mat för att vi skulle åka ut tidigt på sjön, men än verkar inte vädret super lockande. Ikväll ska vi på kalas till en blivande treåring❣️

Första dagen på semestern

…och jag ska snart bege mig ner mot butiken, haha. Grejen är den att vårt kylrum ska folieras till svart. Han som skulle gjort det (i onsdags) dök inte upp och har inte gjort de resten av dagarna heller. Går inte att få tag på, gått upp i rök. Frustrationen! Så igår åkte jag (rätt förbannad) upp till detta företag och frågade vad dem sysslade med? ”Men han blev ju sjuk”. Det tillhör inte att man meddelar detta då? Skickar någon annn som kan utföra jobbet? Nej han bara stod och mumlade ”det är som det är, går inte göra något åt”. Jag ber om att gå alla mattsvart vinyl…

Flyttlasset gick

Vilken dag! Vi har intensivt flyttat i stort sett allt idag, så nu är det kaos i nya lokalen. Terese och jag började lite smått på eftermiddagen att packa upp på baklagret med hyllor och sådant som ska stå på dem. Allt är typ klart, förutom stentrappan innanför som ska målas och kylrummet som är helt vitt ska bli svart. Den är provmånad men det funkade inte. Så den ska exfolieras istället men han som skulle börjat igår eftermiddag verkar ha gått upp i rök… Det har varit en riktigt intensiv dag och när jag kom hem strax efter fem så hade P stelt ett stort lass pannkakor som jag…

Många laster

Det är såååå frustrerande att denna flytt flyttas framåt hela tiden. Det är bara pytte lite kvar i nya lokalen men ändå så tar det tid. Så ja idag och imorgon håller vi öppet och hoppas att vi blir av med det sista som finns kvar. Nytt datum för flytt blir på onsdag. Jag var skit slut när jag kom hem från jobbet. Lagade mat och somnade därefter på soffan i en timma. Kvicknade till och svepte en kaffe innan jag åkte till Coop och handlade. Ska snart bita tag i uteplatsen, sopa undan löv och fixa i ordning lite. Min kväll börjar nu 🙏🏼. Men först en Risifrutti, viket…

Heldag 💦

Det har varit jour den här veckan och jag började förmiddagen med att Karin kom och plockade upp mig. Hade fixat dagens lunch innan och packat badväskan. Så när jag kom hem åkte vi direkt ut till bryggan och hoppade i båten. Vi åkte bara rakt ut och fann en fantastisk klippa. Det är ju alltid det där att man ska hitta ett bra ställe där kidsen lätt kan kliva i och upp utan att halka. Detta var ett sådan perfekt ställe. Vi var ett helt gäng som var ute och lämnade inte ön förrän sent på eftermiddagen. Jag är så förälskad i sånna här dagar. Barnen älskar det med❣️…