Webbplatsens överlägg

Mot Visby

Klockan ringde 03:40. Vi klev upp och bytte plats med mamma som kommit kvällen innan. Så fick hon krypa ner i vår säng och somna om innan den lilla Lykkon vaknade.

En stund senare kom Fanny & Jim och hämtade upp oss och vi åkte på en öde väg till Oskarshamn. Parkerade bilen och klev på färjan. Den avgick redan kvart i sex på morgonen så det var nästan man såg en soluppgång.

Havet var lugnt vilket jag är tacksam över. Åksjuka är aldrig roligt.

Redan vid nio var vi framme. Lämnade in våra väskor på hotellet och tog en buss till Tofta Strand ☀️.

Vädret var disigt och molnigt men varmt. Så att ligga på stranden var rätt nice trots att solen inte gassade på. Vi käkade en lunch på stranden och en stund senare tog vi bussen tillbaka till Visby.

Checkade in på hotellet. Galet så centralt läge vi lyckas hitta, mitt på Hästgatan 🙌🏼.

Jag la mig faktiskt och sov en timma. Riktigt trött efter den tidiga uppgången. En nap och en kaffe senare så drack vi bubbel och gjorde oss i ordning.

Jag hade sedan lång tid tillbaka bokat bord på Vinäger. Var där på min möhippa senast (de var stängt förra året) och det är en sådan otroligt mysig restaurang.

Så god mat 🧡. Jag åt en smörstekt torskrygg med grönsaker, namnam!

Efter middagen gick vi vidare och tog en drink på Krönet. Magisk utsikt över havet.

Vi avslutade kvällen hemma med spel och godis. Perfekt första dag i Visby 🙌🏼.