Webbplatsens överlägg

Tre dagar på Gotland

Nu är vi hemma från Öjn. Har haft otroligt trevliga, mysiga och fantastiska dagar på Gotland.

Vi tog färjan i måndags morse vid 05.45. Så vi klev i land redan vid nio. Lämnade av väskorna på Turistbyrån och tog en buss till Tofta Strand.

Liggandes på stranden men lunch och faktiskt årets första bad! Det var riktigt skönt. Vädret bjöd på sin bästa sida.

På eftermiddagen tog vi bussen tillbaka in till Visby. Checkade in i lägenheten. En tvårummare mitt i stan som bjöd på denna utsikt!

Vi alla var rätt trötta efter den tidiga uppgången och slappade i ett par timmar innan vi korkade upp en flaska vin och gjorde i ordning oss för en middag ute.

Vinet slog till och jag blev rätt yrslig 🙈. Men med en Oxfilépasta i magen hamnade man på rätt sida igen. Avslutade kvällen tidigt och somnade som en stock.

Vaknar upp med många timmars sömn i kroppen. Gör oss i ordning och hämtar vår hyrbil som vi ska färdas i under dagen. En gammal Volkswagen cab. Underbart!

Första stoppet blir frukost på Stenugnsbageriet i Tofta.

Förra året var resan iväg österut så detta år körde vi söderut. Stannade till vid flera som mysiga loppisar, butiker och antikhandlare.

Lunch vid Nisseviken.

När vi kommit längst ner så åkte vi den östra vägen tillbaka igen mot Visby. Flera stopp för loppisar och fika på vägen.

Strax innan 18 var vi hemma igen. Dags att svira om för ännu en kväll i vackra Visby.

Middag på Munkkällaren. Åt min favvorätt, fisksoppa med saffran!

Middagen som nästan bara innehöll ett samtalsämne. Idéer som spånas och hjulet börjar spinna. Spännande!

Efter middagen gick vi mot vår lägenhet och spelade en omgång Alias. Jag och Fanny vann såklart, som alltid. Vi är ett svårslagent par.

Onsdagen började långsamt. Packa väskor och lämnade in dem igen och sedan en frukost innanför murarna i en otroligt mysig trädgård.

Stros längs stadens gator och en del shopping innan vi klev på färjan hemåt igen. Jag tog en åksjuketablett och sov i två timmar. Galet.

Det var skönt att kliva innanför dörren runt 21.30. Möta upp mamma för att sedan slänga sig på soffan.

TACK våra älskade finaste för dess dagar. För alla skratt, alla bollande idéer, för all kreativitet. Vi gör om det snart igen ❤️.